Je vlastní internetová stránka pro podnikání skutečně nezbytná?


Není pochyb o tom, že podnikání se v posledních několika desetiletích značně změnilo. To, co fungovalo dříve, je dnes zastaralé. Podnikatelům tak nezbývá, než se neustále přizpůsobovat nové době a trendům, které sebou přináší, byť to není mnohdy levné.

 

Jedním z těch největších v posledních desetiletích je bezesporu rozmach internetu. Ten se velmi rychle rozšířil do prakticky všech domácností po celém světě, a na to musely zareagovat i firmy. Mnoho z nich tím, že si vytvořily vlastní internetové stránky, na kterých se nejen prezentují, ale mnohdy také prodávají své výrobky.

 

internetový obchod

 

Ačkoliv to však mnoho lidí neví, provoz a údržba webu není zrovna jednoduchá a levná záležitost. Firmy vydávají dost peněz za to, aby jejich internetové stránky byly aktuální a fungovaly tak, jak mají. S tím však přichází otázka, zda se nejedná o zbytečně vyhozené peníze. Přeci jen, dříve se bez nich obešli. Skutečně jsou dnes nezbytné?

 

Průzkumy ukazují, že ano. Hlavním důvodem je fakt, že lidé dnes používají k vyhledávání firem právě internet. Pokud chtějí například zednářství či kadeřnictví, jednoduše si vyhledají na internetu to nejbližší či to s nejlepším hodnocením. Pokud tam vaše firma nebude, je jasné, že o ní ani nikdo nebude vědět.

 

modely webových stránek

 

Dále si zde potenciální zákazníci vyhledávají i různé údaje, například otvírací dobu či lokaci kamenných poboček, případně kontakty. A je pochopitelné, že si vyberou tu firmu, která bude mít web, na kterém budou tyto údaje uvedeny. Je to pro ně rychlejší a pohodlnější, za což jsou ochotni si připlatit například na vyšší ceně produktů.

 

Proto, pokud chce podnikatel v dnešní době uspět, bez internetové stránky se zkrátka a jednoduše neobejde. Nezbývá tedy, než ji zařadit do nákladů již při základním plánování, kdy počítáme, zda je náš podnikatelský plán vůbec realistický. Jen tak máme alespoň určitou šanci na trhu uspět.