Weby jsou na internetu proto, aby plnily nějaký konkrétní účel. Tím může být dejme tomu informování veřejnosti, obchodování, ale i cokoliv jiného, co vás nebo někoho jiného jenom napadne. A takový účel může být splněn jedině tehdy, když má web dostatečně vysokou návštěvnost. Protože je logické, že se toho zmíněného i nezmíněného nedosáhne, když chybí příjemce, kterému je to adresováno, a to logicky ne jen jeden jediný.
Web potřebuje, aby na něj zavítávala co nejširší internetová veřejnost, která by si z něj odnesla to, co si odnést má. Ovšem smůla je tu v tom, že se žádnému výtvoru, který je na síť umístěn, takové dostatečné návštěvnosti automaticky nedostává. Sledovanost je problém, s nímž se potýká kdekdo z provozovatelů webů.
A jak se dá dosáhnout v tomto potýkání se úspěchů? Vlastními silami stěží. K tomu je potřeba něco daleko náročnějšího, něco, co zahrnuje celou škálu odborně provedených činností. Zkrátka a dobře optimalizace pro internetové vyhledávače, sestávající především z takových činností, jako je odstraňování nedostatků z webů samotných, správná volba klíčových slov, propagace, copywriting a linkbuilding.
A co že se ukrývá pod tím posledně zmíněným cizojazyčným výrazem? Linkbuilding není vlastně ničím jiným než oborem, který pomáhá podporovanému webu získat dostatečné a kvalitní zpětné odkazy. Takové odkazy se umísťují v ideálním případě na kvalitní weby s dostatečně vysokou sledovaností a slouží k tomu, aby se z takových webů přivedli návštěvníci i na web takto podporovaný. Čímž se zajišťuje povědomí o existenci propagovaného webu, zvyšuje se jeho návštěvnost a tím i šance, že bude dosaženo účelu, ke kterému byla taková internetová prezentace vytvořena. Plus je počet kvalitních odkazů i signálem pro internetové vyhledávače, že jde o web zajímavý a zasluhující si umístění na předních místech, což rovněž napomáhá návštěvnosti. Jež je na internetu zásadní.